Villkor

Tryck

De flesta av våra produkter trycks i CMYK-färger vilket gör att viss färgavvikelse kan förekomma, upp till 5%. Har du t.ex. en logotyp och det är viktigt att den blir tryckt i exakt rätt PMS-färg så ber vi dig att du hör av dig till oss innan tryck. I många fall kan vi erbjuda PMS-tryck, ibland mot en extra kostnad.

Se till så att din skärm är kalibrerad för att rätt färger ska visas. Det kan skilja markant jämfört med vad som visas på din skärm och det tryckta resultatet om den är felinställd.

Leverans
Leveranstiden är som standard 15-20 arbetsdagar och räknas från godkänt korrektur om inte annat överenskommits. Beställs flera produkter som har olika leveranstider samtidigt kommer samtliga produkter levereras enligt den produkt som har längst leveranstid. Angivna leveranstider gäller till orter dit DHL och TNT levererar på en dag från Göteborg. För övriga orter tillkommer den extra tid som DHL och TNT tar på sig att leverera. Expressproduktion kan i de flesta fall erbjudas. För detta tillkommer en expresskostnad. Om försändelse går i retur på grund av felaktiga adressuppgifter eller liknande debiteras returfrakt. Vi ansvarar inte för ev. leveransförsening som beror på att speditör inte håller sin vanliga leveranstid, vare sig mellan vår produktion till vårt kontor i Göteborg eller mellan vårt kontor i Göteborg och slutlig leveransadress.

Betalningsvillkor
Mot faktura 30 dagar netto efter sedvanlig kreditkontroll om inte annat överenskommits. Om kreditkontroll inte godkänns tillämpas förskottsbetalning (Kortbetalning). Promoprylar äger rätt att neka kredit utan angiven anledning. Vid försenad betalning sänds påminnelsefaktura med lagstadgade avgifter. Efter påminnelsefakturans förfallodag överlämnas ärendet till Kronofogden med extra avgifter om totalt 640 kr. Vid betalning efter förfallodatum skickas räntefaktura med lagstadgad ränta om 9,5%. Vid försäljning till privatpersoner tillämpas alltid förskottsbetalning (kortbetalning)

Betalningsvillkor övriga länder
Förskottsbetalning.

Returer
Inga returer mottages utan godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst innan retur.  Du som kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket.

Reklamationer
Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans. Kontakt och överenskommelse med kundtjänst ska alltid ske innan eventuell retur. Vi ansvarar inte för eventuella förluster på grund av försenad leverans.

Transportskada
Anmäl direkt till fraktbolaget om ni upptäcker att leveransen har skadats i transporten. Om överenskommelse med fraktbolag inte kan nås kontaktar ni oss omgående. Vi ansvarar inte för eventuella transportskador.

Tvist
Tvister där överenskommelse mellan parterna inte kan nås avgörs i Göteborgs Tingsrätt.

Utskick
Vid beställning accepteras även framtida utskick med erbjudanden och information från Promoprylar AB. Om ni inte godkänner utskick ska detta anges vid beställningstillfället. Får ni utskick idag men vill inte längre ha detta, skicka då e-post till info@promoprylar.se med ”avanmälan” som rubrik. Glöm inte att ange vilken e-post det gäller.

Referensbilder
Vid beställning accepteras att vi på vår hemsida får visa referensbilder på beställda produkter. Denna acceptans kan dock dras tillbaka genom att som beställare tydligt nämna detta i samband med lagd order.